شرح وظایف اداره پذیرش:

  • تهیه مقدمات مربوط به پذیرش دانشجویان پذیرفته شده قبل از شروع سال تحصیلی
  • ثبت نام دانشجویان جدید الورود بعد از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش
  • تشکیل پرونده جهت دانشجویان جدیدالورود ، مهمانی، تغییر رشته ، انتقال
  • ارسال درخواست مهمانی و انتقالی دانشجویان این دانشگاه (مبدا) به گروه­های آموزشی و ثبت نتایج آن در سامانه نقل و انتقالات وزارتخانه
  • ارسال درخواست دانشجویان مهمانی و انتقالی از دیگر دانشگاه­ها به گروه آموزشی و ثبت نتایج آن در سامانه نقل و انتقالات دانشجویان
  • کنترل پرونده و ارائه نامه به دانشجویان جهت رفع نواقص پرونده
  • تصحیح سر ترم دانشجویان مهمان، دارای مرخصی، انتقالی، تغییر رشته داخلی، انتقال توأم با تغییر رشته و حذف ترم
  • دریافت لیست پذیرفته شدگان و کارت کنکور از سازمان سنجش و ثبت در پرونده
  • دریافت ریز نمرات دانشجویان مهمان، انتقال از دانشگاه­های دیگر و ارسال آن به گرو­های مربوطه
  • انجام امور مربوطه به تطبیق واحدها جهت ثبت در سامانه
  • بررسی و صدور گواهی فرم معدل مخصوص ۷ ترم جهت ثبت نام دانشجویان کارشناسی در آزمون کارشناسی ارشد
  • حفظ و نگهداری سوابق تحصیلی دانشجویان
  • اعلام مغایرت­های معدل دانشجویان جدیدالورود به سازمان سنجش
  • اعلام امور مربوطه به تخلفات آموزشی دانشجویان اعم از عدم مراجعه، عدم رعایت پیشنیاز، مشروطی و غیره
  • انجام امور مربوطه به دانشجویان شبانه که از طرف آموزش­های آزاد به آموزش کل محول می گردد.
  • اعمال دستورالعمل­های صادره در خصوص انتخاب واحد پذیرفته شدگان در هر نیمسال
  • ایجاد سرترم و حذف سرترم
  • اعلام وضعیت ترم
  • ثبت دروس جدید و اختصاص شماره برای هر درس – ثبت پیشنیاز و هم نیاز
  • ابلاغ نامه اخراجی به دانشجویان که از نظر قوانین آموزشی منع تحصیل دارند
  • بررسی و صدور مجوز معرفی به استاد جهت دانشجویان واجد شرایط
  • ثبت دروس معرفی به استاد
  • تنظیم و اجرای تقویم آموزشی
  • رسیدگی و بررسی و انجام نامه­ های پاراف شده برابر مقررات و آیین نامه­ های آموزشی
  • تهیه لیست فعالیت­های انجام شده و انعکاس به مدیر امور آموزشی
  • تهیه و تنظیم و ارائه آمار و اطلاعات در خصوص دانشجویان مهمان و انتقالی
  • شرکت در جلسات مربوط به اداره پذیرش
  • انجام امور مربوطه به عدم مراجعه دانشجویان که از سوی گروه به آموزش کل ابلاغ می گردد.
  • مکاتبه با سایر دانشگاهها در خصوص دانشجویان انتقالی و مهمان و غیره
  • ارسال پرونده دانشجویانی که با انتقالی آنها از طرف دانشگاه مقصد موافقت شده است.
  • ارسال موارد در خواستی دانشجویان به کمیسیون موارد خاص
  • تسویه حساب با دانشجویان فارغ التحصیل، انصرافی، اخراجی، انتقالی، مهمانی
  • اعمال رای کمیسیون موارد خاص جهت دانشجویان
  • ارسال نامه به آموزش جهت دریافت اصل مدرک گواهینامه دوره متوسطه و پیش دانشگاهی جهت برادران
  • بررسی پرونده های دانشجویان از نظر آموزشی جهت ارسال به کمیسیون موارد خاص
  • تصحیح انتخاب واحد دانشجویان پس از بررسی تخلفات آموزشی از طرف گروه
  • انجام امور ابلاغی کمیسیون موارد خاص
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق