صفحه‌ی اصلی ‌ ‌‌/ ‌ مراسم معارفه دانشجویان نو ورود ۱۴۰۲ برگزار شد

مراسم معارفه دانشجویان نو ورود ۱۴۰۲ برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شهدای هویزه، مراسم معارفه دانشجویان نوورود با حضور ریاست محترم دانشگاه، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، مدیران گروه ها و اساتید راهنما برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر عبدالمجید لباب پور ریاست محترم دانشگاه صنعتی شهدای هویزه ورود دانشجویان جدید به این دانشگاه را خیر مقدم گفت و افزود: مفتخریم که امروز در کنار پانزدهمین دوره از دانشجویان نو ورودی که به خانواده بزرگ ما پیوستند، هستیم . ایشان در ادامه هدف از ورود به دانشگاه را ارتقای علمی و تعالی پژوهشی دانست و به دانشجویان توصیه کردند که در طول دوره تحصیلی باید سعی کنید نسبت به بدو ورود که روز به روز به ارتقا علمی،پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی برسید و برای رسیدن به این هدف عظیم باید به یکدیگر کمک کنیم و هر روز قدمی رو به جلو برداریم.
دکتر سید احسان علوی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ضمن خیر مقدم به اهم نکات مرتبط با قوانین و مقررات آموزشی اشاره کرد و افزود درک صحیح از مفهوم و جایگاه استاد و تفاوت آن با نقش معلم و تفاوت در نقش دانش آموز با دانشجو ، کسب روحیه پرسشگری و نقادی علاوه بر روحیه آموزش پذیری و آموختن جامع، عمیق و پرهیز از یادگیری سطحی با تکیه بر محفوظات را از اصول مهم در آموزشی دانشگاهی عنوان کرد.
دکترمیثم موری شیربانی مدیر محترم گروه مهندسی مکانیک در ادامه نیز به سخنرانی پرداخت و گفت: گروه مهندسی مکانیک امروز از بهترین گروه های این دانشکده می باشد و از دانشجویان خواستند در همه موارد آموزشی از اساتید راهنما خود مشورت بگیرند تا در دوران تحصیل خود با مشکلات آموزشی مواجه نشوند. ایشان نیز وی بر داشتن برنامه ریزی مناسب و توجه به زمان تأکید کرد و افزود: بحث سنوات، بحث مهمی است که دانشجویان از بدو ورود باید به آن توجه داشته باشند. همچنین گذراندن به موقع دروس و دقت در تعداد واحدهای آموزشی از دیگر موارد حائز اهمیت است.
در پایان این مراسم دکتر رشید پور رجب به نمایندگی از اساتید راهنما از فرصت های موجود در این دانشگاه گفت و آن را جایگاهی عالی در راستای ارتقای علمی دانشجویان دانست چون که ارتباط عالی بین استاد و دانشجو در این دانشگاه و برقرار است که در بقیه دانشگاه ها به ممکن است به نحو عالی نباشد. سپس به ارائه نکاتی در خصوص انتخاب واحد و سایر امور مرتبط با آن بیان نمودند.

۲۳ آبان ۱۴۰۲

‌ ‌